FMO | MAINTENANCE AUDIT

 




ΕΓΓΡΑΦΕΙΤΕ ΣΤΟ ΚΑΝΑΛΙ ΜΑΣ ...


MAINTENANCE AUDIT

Ο ΕΛΕΓΧΟΣ ΤΗΣ ΔΙΕΞΑΓΩΓΗΣ ΤΗΣ ΣΥΝΤΗΡΗΣΗΣ

Ένας έλεγχος διεξαγωγής της συντήρησης είναι πάντα πιθανό να βασίζεται σε υποκειμενικές εκτιμήσεις, ναι αλλά η πρόθεση είναι ότι, με την ανάπτυξη μιας τυπικής μορφής (document format) για το έγγραφο αξιολόγησης ΚΑΙ περιγράφοντας απλά το περιεχόμενο κάθε στοιχείου, η διαδικασία αυτή καθεαυτή μπορεί να είναι περισσότερο αντικειμενική για τον πελάτη.


Αυτό θα πρέπει να αυξήσει το όφελος του ελέγχου διεξαγωγής της συντήρησης, σε όλα τα ενδιαφερόμενα μέρη.


Εάν ένας πελάτης έχει κάποιες ανησυχίες σχετικά με την κατανόηση, ή με την πληρότητα και ολοκλήρωση των εγγράφων του ελέγχου (maintenance audit), τότε συνιστάται ανεπιφύλακτα να ληφθούν επαγγελματικές συμβουλές από ειδικούς.

 









Η ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΤΗΣ ΣΥΝΤΗΡΗΣΗΣ

Αυτό έχει δύο στοιχεία:

1.     Η σχέση με τον πελάτη (περιλαμβάνει και την σύμβαση της ανάθεσης).

2.     Η διοίκηση του προσωπικού συντήρησης (είτε μέσω εργολάβου, είτε άμεσο εργατικό κόστος).

Το πρώτο, απευθύνεται στο πώς η σύμβαση εκτελείται ομαλά, αν υποβάλλονται αναφορές, αν παρέχεται ένα πλήρες ημερολόγιο συμβάντων, αν προγραμματίζονται οι συσκέψεις και διατηρούνται σημειώσεις, και τέλος πόσο παραγωγικές είναι.

 


Το δεύτερο στοιχείο, αναφέρεται στον κατάλληλο εργολάβο ή στο άμεσο εργατικό προσωπικό και λαμβάνει υπόψη τις ικανότητές τους, τις δεξιότητές τους, ποιότητα, διαχείριση και επίβλεψη, συμπεριφορά και εμφάνιση, καθαριότητα, ανταπόκριση σε αιτήματα εργασίας, κλήσεις έκτακτης ανάγκης και πρότυπα εκπαίδευσης.

Είναι σημαντικό για τους εργαζομένους της συντήρησης να είναι ενημερωμένοι με τις τεχνικές εξελίξεις, την ευαισθητοποίηση για την ασφάλεια και τέλος την πρακτική εκπαίδευση στη μεγάλη ποικιλία εγκαταστάσεων, που είναι πιθανό να συναντήσουν.

 


Η ΣΥΝΤΗΡΗΣΗ, ΣΑΝ ΥΠΗΡΕΣΙΑ.

Αυτό το στοιχείο αξιολογεί εάν είναι αποτελεσματικός ο προγραμματισμός εργασίας που εφαρμόζεται, επίσης η συντήρηση αν πραγματοποιείται στα δηλωμένα διαστήματα και αν όλες οι εργασίες επιτυγχάνονται σε ένα αποδεκτό πρότυπο ποιότητας.

Μια σημαντική πτυχή της διαχείρισης του αναδόχου πρέπει να διασφαλίζει ότι η συντήρηση, η περιοδικότητα της συντήρησης είναι υπό συνεχή αναθεώρηση των τάσεων είτε για ελαχιστοποίηση, είτε για υπερσυντήρηση.

 


Όπου εφαρμοστεί μια προγραμματισμένη προληπτική συντήρηση (PPM), αυτό θα συνεπάγεται τη συστηματική έρευνα σε προκαθορισμένα διαστήματα όλων των εγκαταστάσεων που αναφέρονται στο μητρώο περιουσιακών στοιχείων.

Πρακτικά, συνιστάται ο πελάτης, ή ο σύμβουλός του/της, να πραγματοποιεί περιοδικές επιθεωρήσεις στα μηχανοστάσια, τις κύριες περιοχές χρήσης του κτιρίου και στον σημαντικό εξοπλισμό που αφορά την κανονική λειτουργία του κτιρίου για παρακολούθηση ότι υπάρχουν ικανοποιητικά πρότυπα συντήρησης που τηρήθηκαν.

 


Οι επιθεωρήσεις πρέπει να περιλαμβάνουν και τακτικούς ελέγχους στον εξοπλισμό αυτομάτου ελέγχου BMS (αισθητήρια, κλπ) ότι είναι εντός βαθμονόμησης.

Εγγραφές τέτοιων επιθεωρήσεων μαζί με τα κατάλληλα σχόλια, θα μπορούσαν να γίνουν στο ημερολόγιο του κτιρίου.

 


Ένα στοιχείο απόδοσης της συντήρησης εξετάζει, επίσης, εάν το αναμενόμενο επίπεδο εξυπηρέτησης που παρέχεται, η απαιτούμενη διαθεσιμότητα της εγκατάστασης που επιτυγχάνεται, το επίπεδο των παραπόνων από τους χρήστες του κτιρίου είναι αποδεκτή, ο δε χρόνος απόκρισης σε τα αιτήματα εργασίας και τα επείγοντα περιστατικά είναι ικανοποιητικά και τέλος η εργασία διεξάγεται με ένα θετικό τρόπο.

Το τελευταίο περιλαμβάνει και την επίδειξη μιας καινοτόμου, ευέλικτης προσέγγισης, συμπεριλαμβανομένων πρωτοβουλία και επιμονή.

 




Συστήματα διαχείρισης συντήρησης που βασίζονται σε υπολογιστές (CMMS) μπορεί να παρέχουν σημαντικές πληροφορίες με συνοπτική και άμεση μορφή για να αποδειχθεί τόσο ότι αυτή η συντήρηση έχει πραγματοποιηθεί και ακόμη, το κυριότερο, με τη χρήση ανάλυσης δεδομένων, ότι ήταν και αποτελεσματική.


Η διαθεσιμότητα και η τακτική ανάλυση τέτοιων πληροφοριών θα πρέπει να έχει υψηλή βαθμολογία στον έλεγχο της συντήρησης.

 


ΤΑ ΒΗΜΑΤΑ

Η διαδικασία ελέγχου της συντήρησης, θα πρέπει να αποτελείται από τα ακόλουθα βήματα:

(α) να καθορίσει την ημερομηνία ελέγχου της διεξαγωγής της συντήρησης και να δώσει εντολή στον ανάδοχο να παραβρίσκεται.

(β) να κανονίσει κάποια ειδική επαγγελματική υποστήριξη, εάν απαιτείται.

(γ) να συμπληρώσει το έντυπο ελέγχου της διεξαγωγής της συντήρησης.

(δ) να διενεργεί επιθεωρήσεις, όπως απαιτείται, σε όλα τα μηχανοστάσια, κλπ.

(ε) να διενεργεί επιθεωρήσεις του ημερολογίου συμβάντων κτιρίου, στα φύλλα συμβάντων, στις αναφορές και τα υποστηρικτικά έγγραφα κτιρίου.

(στ) να παραστεί σε συνεδρίαση ελέγχου της διεξαγωγής της συντήρησης, και στη συζήτηση της κατάστασης με τον ανάδοχο.

(ζ) να συμφωνούν σε μελλοντικές ενέργειες, συμπεριλαμβανομένης της περιόδου μέχρι τον επόμενο έλεγχο της διεξαγωγής της συντήρησης.

(η) να ετοιμάσει το επίσημο πρακτικό της συνεδρίασης.

(θ) να παρακολουθεί συνεχώς την επίτευξη της συμφωνηθείσας δράσης για το χρονικό διάστημα που συμφωνήθηκε.  


 






















Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

ΝΩΠΟΣ ΑΕΡΑΣ | Η ΠΛΑΝΗ ΤΟΥ ΑΝΟΙΧΤΟΥ ΠΑΡΑΘΥΡΟΥ

2_GO SAFE WITH ESI 2.0 | How it works EL