SCHOOL | FM SYSTEM DESIGN - PART 1 - THE PEOPLE!
Τι είναι η συμβουλευτική FM (Facility Management)?
Είναι ο
σχεδιασμός και η διαδικασία της ανάδειξης | μίξης (!) και ολοκλήρωσης των 4 «ζωντανών
πυλώνων» λειτουργίας μέσα σε ένα κτίριο, ή Facility, με τη βοήθεια ενός ανεξάρτητου
συμβούλου.
“Facility” ονομάζουμε κάτι που κτίζεται,
εγκαθίσταται, ή ιδρύεται έτσι ώστε, να εξυπηρετήσει τον σκοπό της φιλοξενίας (hosting) στα πλαίσια του επιχειρηματικού
σχεδίου μιας επιχείρησης.
Οι 4 «ζωντανοί
πυλώνες» λειτουργίας, είναι οι πιο κάτω:
1.
ΟΙ
ΑΝΘΡΩΠΟΙ
2.
ΤΟ
ΚΤΙΡΙΟ
3.
ΟΙ
ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΕΣ
4.
ΟΙ
ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΕΙΣ
Στην
συνέχεια του άρθρου, σήμερα, θα αναλύσουμε τι είναι αυτό, που απαρτίζει κάθε
πυλώνα.
1.1.
Οι
άνθρωποι
Οι άνθρωποι απαρτίζουν
τον πυρήνα της ύπαρξης ενός «ζωντανού» κτιρίου, ιδιαίτερα αν το κτίριο έχει
σχεδιαστεί | κατασκευαστεί ή ανακατασκευαστεί εκτεταμένα, έτσι ώστε να καλύψει
τις ανάγκες χρήσης των ανθρώπων και της επιχείρησης, ή του επιχειρηματικού
σχεδίου.
Το ανθρώπινο δυναμικό και
οι οργανικές θέσεις εργασίας καθορίζονται από τις ανάγκες του επιχειρηματικού
σχεδίου και από τα κέντρα κόστους του κεφαλαίου.
Το πλήθος των ανθρώπων,
τα τμήματα, οι χώροι εργασίας ανοικτού τύπου, ή απομόνωσης (!) ή οι χώροι
συναντήσεων, οι βοηθητικοί χώροι εξυπηρέτησης ορίζουν και τα συνολικά
τετραγωνικά μέτρα.
Τέλος, η αυτοματοποίηση
των πραγμάτων και η διατήρηση του εσωτερικού κλίματος, καθώς και η ταχύτητα πρόσβασης στο
διαδίκτυο καθορίζουν και τους μικρούς χώρους των «ασθενών ρευμάτων» &
επικοινωνίας.
Ερώτηση για συζήτηση: Πώς διατηρείτε από την πλευρά σας, τους εργαζομένους σας σε
εργασία;
1.2.
Η
εκπαίδευση του προσωπικού
Εδώ, είναι η συνεχής
βελτίωση των ικανοτήτων του προσωπικού σε νέες τεχνολογίες, καθώς και των “soft skills”.
Αυτά καθορίζουν και την
οργάνωση, αλλά και την έκταση του τμήματος προσωπικού και των συνεργατών σας.
Ερώτηση για συζήτηση: Γίνονται σε σας μαθήματα ηγεσίας;
1.3.
Οι
μισθοί και οι αυξήσεις
Είναι οι συνεχείς
βελτιώσεις των παροχών των επιχειρήσεων προς τους εργαζόμενους με βάση τον
χρόνο υπηρεσίας, την αξιολόγηση «360» (!) την προαγωγή των και την επιβράβευση
των.
Ερώτηση για συζήτηση: Έχετε εξηγήσει επαρκώς
στο προσωπικό σας, τους μισθούς και τα ετήσια bonus?
1.4.
Οι
άδειες προσωπικού
Είναι ο συνδυασμός των
κανονικών αδειών, των ημερών απουσίας λόγω ασθένειας και των ημερών εργασίας
κάτω από υποχρεωτική εργασία εξ αποστάσεως (τηλεργασία).
Ερώτηση για συζήτηση: Η συχνότητα των αδειών είναι επαρκής;
1.5.
Ανανέωση
προσωπικού και προσλήψεις
Είναι η συνεχής ανανέωση
του προσωπικού των τμημάτων με νέους συνεργάτες, που εξασφαλίζουν υψηλότερο
επίπεδο των “soft skills” στην ομάδα.
Η πρόσληψη των ατόμων
αυτών γίνεται μετά από προγραμματισμό | ανακοινώσεις στον τύπο | αξιολόγηση των
βιογραφικών και ζωντανή κουβέντα με πρόσωπα της ιεραρχίας της επιχείρησης.
Ερώτηση για συζήτηση: Έχετε περιγράψει επαρκώς το πλήρες αντικείμενο εργασίας (scope of work) για κάθε θέση;
1.6.
Υγιεινή
και Ασφάλεια
Είναι η λειτουργικότητα
των ανθρώπων κάτω από δείκτες υγιεινής διαβίωσης και δείκτες ασφαλούς εργασίας,
όπως:
ü Μέση διακύμανση θερμοκρασιών χώρων
ü Μέση διακύμανση σχετικής υγρασίας
αέρα
ü Αριθμός ατυχημάτων στους χώρους εντός
χρόνου εργασίας και ανάλυση των αιτίων.
ü Καταγραφή των λεγόμενων εργασιακών
ασθενειών.
ü Συνεχής ενημέρωση από εθνικούς
φορείς, σχετικά με την ισχύουσα νομοθεσία.
Ερωτήσεις για συζήτηση:
1.
Είσθε σε σταθερή επαφή για ενημέρωση με το ΕΛΙΝΥΑΕ;
2.
Πώς επηρεάζει ο Αερισμός (ανανέωση του αέρα) το προσωπικό σας;
3. Πώς | με τι κριτήρια έγινε η
επιλογή των επίπλων γραφείου;
4. Το μέγεθος χώρου ανά εργαζόμενο,
το γνωρίζετε;
5. Ο φωτισμός του χώρου, είναι επαρκής;
6. Ο θόρυβος των χώρων σας, είναι ένα
θέμα;
7. Έχετε αξιολογήσει | βαθμολογήσει όλα
τα πιο πάνω;
H Συνέχεια (ΤΟ ΚΤΙΡΙΟ), στο επόμενο άρθρο.
Η επαφή σας:
Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου